EBO Bezpieczeństwo -Zasady-
W związku z rosnącą liczbą zagrożeń dotyczących bankowości internetowej
prosimy o
PODWYŻSZONĄ CZUJNOŚĆ ORAZ O BEZWZGLĘDNE PRZESTRZEGANIE ZASAD BEZPIECZEŃSTWA !!!
Przede wszystkim prosimy o zwracanie uwagi na niestandardowy wygląd lub działanie systemu objawiające się:
-
zmianą danych w przelewach niezgodną z Państwa wolą,
-
nieuzasadnionymi komunikatami SMS, w tym z prośbą o podanie kodu jednorazowego, kodu Blik
-
prośbą o przyśpieszenie realizacji transakcji poprzez instalację aplikacji lub programu na telefonie/komputerze z przesłanego linku,
-
pojawieniem się dodatkowych pól, w których należy wpisać hasła jednorazowe lub hasła z wiadomości SMS,
-
zmienionym adresem systemu lub niewłaściwym certyfikatem SSL(brak symbolu kłódki lub koloru zielonego pasku adresu),
Wystąpienie powyższych okoliczności powinno skutkować
NATYCHMIASTOWYM PRZERWANIEM DZIAŁANIA
i poinformowaniem Banku o zauważonych anomaliach.
BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI INTERNETOWYCH
Czytaj to często, stosuj się do wymienionych zaleceń oraz ZACHOWAJ CZUJNOŚĆ
Jeżeli wygląd strony logowania wzbudzi Twój niepokój, nie loguj się, dzwoń do banku (tel.15 845 07 16)
- Nigdy nie podawaj NIKOMU kodów Blik. (one są tylko do Twojej wiadomości)
- Jeśli logowanie do banku jest inne niż zwykle, przerwij logowanie i zadzwoń do banku w tej sprawie (pojawiają się dodatkowe pola do wpisania hasła jednorazowego lub hasła z wiadomości SMS).
- Jeśli w przelewach internetowych nastąpiła zmiana niezgodna z Twoją wolą, zadzwoń do banku w tej sprawie.
- Pamiętaj że, jeden kod jednorazowy autoryzuje tylko jedną dyspozycję (przelew, zlecenie, lokata, zmiana danych kontrahenta,paczkę)
- Regularnie sprawdzaj wszystkie transakcje na wyciągach bankowych.
- Stronę logowania do banku wpisuj „z ręki” (https://bsz24.pl), nie wyszukuj jej przez wyszukiwarkę internetową czy przez zakładkę „Ulubione” .
- Przed logowaniem na stronę banku kliknij na symbol kłódki na lewo od adresu strony i sprawdź certyfikat strony (dwukrotne kliknięcie na kłódkę – dla kogo wystawiony i do kiedy ważny).
- Nie loguj się na stronę banku, jeśli adres banku NIE zaczyna się na https://...
- Po zalogowaniu do banku sprawdź datę ostatniego logowania na Twoje konto oraz adres IP logowania.
- Zmieniaj hasło do logowania do banku przynajmniej raz na kwartał.
- Nie używaj tego samego hasła do banku, poczty, serwisów społecznościowych i innych stron www.
- Po zalogowaniu do banku nie opuszczaj/oddawaj komputera/aplikacji, a po zakończeniu pracy WYLOGUJ SIĘ i zamknij przeglądarkę/aplikację
- Nie wykonuj płatności internetowych z obcych komputerów (kawiarenka, uczelnia, znajomy).
- Komputer MUSI posiadać AKTUALNY I DZIAŁAJĄCY program antywirusowy.
- AKTUALIZUJ SYSTEM operacyjny Windows i PRZEGLĄDARKI (Microsoft Edge, Firefox, Opera itp.)
- WYŁĄCZ zapamiętywanie haseł i formularzy w przeglądarkach internetowych.
- USUWAJ pliki tymczasowe z pamięci podręcznej przeglądarek internetowych.
- USUWAJ pliki cookies z przeglądarki internetowej.
- Nigdy NIE INSTALUJ programów niewiadomego pochodzenia (często mają wirusa).
- SKANUJ REGULARNIE komputer programem antywirusowym w poszukiwaniu wirusów.
- Sprawdź działanie firewall'a w komputerze i nigdy go nie wyłączaj.
- Nie wchodź na strony kuszące okazjami, wygraną, szansą, darmowym oprogramowaniem, seksem czy łatwym zarobkiem (łatwo o zainfekowanie niebezpiecznymi wirusami).
- Nigdy NIE OTWIERAJ wiadomości, których się nie spodziewałeś. Treść takich wiadomości zmusza lub zachęca do otwarcia załącznika.
- Nie otwieraj żadnych załączników, nie naciskaj żadnych odnośników.Natychmiast kasuj taką pocztę (załączniki mają wirusy).
- Kupuj tylko w znanych i powszechnie odwiedzanych sklepach internetowych. W innych sklepach czytaj regulaminy i warunki reklamacji.
- Nigdy, nikomu nie podawaj identyfikatora, hasła, numeru karty bankowej czy danych osobowych przez telefon, e-mail, formularz na dowolnej stronie internetowej (nie ma pewności w czyje ręce trafią te informacje).
- Nigdy, nikomu nie podawaj numeru karty bankomatowej oraz numeru CVV2 lub CVC2 (trzy cyfry na pasku podpisu karty). Dane te służą do wykonywania transakcji bankowych w internecie.
- Nie zapisuj kodu PIN na karcie bankomatowej i nie przechowuj kartki z PIN-em w portfelu.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dzwoń do Banku (15-845-07-16) i pytaj